Creating a University-Wide Assessment Model

By Alexey Korenev

Lomonosov Moscow State University

Faculty of Foreign Languages and Area Studies

alexeykorenev@gmail.com

Построение модели оценивания по иностранным языкам в вузе

Коренев Алексей Александрович

Московский государственный университет имени М.В. Ломоносова

Факультет иностранных языков и регионоведения

alexeykorenev@gmail.com

Abstract

This article looks at assessment in the area of language teaching in higher education. The article provides a brief analysis of the present day situation and analyses key issues related to assessment model design, such as definition of educational goals and target proficiency levels for graduates. It also studies international, national and internal university-wide assessment mechanisms.

Key words: assessment, testing, proficiency levels, higher education, examinations.

Аннотация

Статья посвящена вопросам оценивания в сфере преподавания иностранных языков в высшей школе. В статье дается краткая характеристика ситуации в настоящее время и анализируются основные проблемы, связанные с построением модели оценивания, такие как определение целей обучения и конечного уровня владения, который должны достичь выпускники. Кроме того, рассматриваются механизмы оценивания на межнациональном, национальном и вузовском уровнях.

Ключевые слова: оценивание, тестирования, уровень владения, высшее образование, экзамены.


Full article (in Russian) / Полный текст статьи (русский язык):

Download: Creating a University-Wide Assessment Model
by Alexey Korenev (401 KB)