Solving the Problem of Quality in Teaching Foreign Languages the Students of Non-linguistic Departments with the Help of a Blended Learning Course
By Tatiana Aziattseva
Kursk State University
Department of Physics, Maths and IT
Решение проблемы качества обучения иностранному языку студентов неязыковых отделений вузов с помощью смешанного курса по английскому языку
Татьяна Валерьевна Азиатцева
Курский государственный университет
Факультет физики, математики и информатики
Abstract
The article is dedicated to the issue of improving the process of teaching English the students of non-linguistic departments under the condition of not sufficient full-time classes number. This is very important because nowadays more and more specialists of different fields need good knowledge of English. The article also considers the possibility of using blended learning in the teaching process.
Key words: blended learning, non-linguistic departments, full-time classes, self-study, Common European Framework of Reference (CEFR).
Аннотация
Статья посвящена вопросу повышения качества обучения иностранному языку студентов неязыковых отделений вузов в условиях небольшого количества аудиторных часов, что актуально в свете все большей востребованности хорошего знания английского языка специалистами самых разных отраслей. В статье рассматривается возможность внедрения смешанного обучения в образовательный процесс.
Ключевые слова: смешанное обучение, неязыковые отделения вузов, аудиторные занятия, самообучение, общеевропейские компетенции владения иностранным языком.
Full article (in English) / Полный текст статьи (английский язык):
Download:
Solving the Problem of Quality in Teaching Foreign Languages the Students of Non-linguistic Departments with the Help of a Blended Learning Course
by Tatiana Aziattseva