Linguistic corpora as a means of developing vocabulary writing skills


By Elena Badmaeva

Buryat State University

Institute of Philology and Mass Communication


lena_23.02@mail.ru

Формирование лексических навыков письменной речи с применением лингвистического корпуса


Елена Юрьевна Бадмаева

Бурятский государственный университет

Институт филологии и массовых коммуникаций


lena_23.02@mail.ru

Abstract

The article is devoted to the integration of corpus materials and corpus-based learning activities into the development of vocabulary writing skills of advanced level foreign language and linguistics majors. The author offers an overview of research into corpus-based language-learning and an analysis of the objectives of teaching writing. Further on, the paper suggests a didactical model of vocabulary skills as part of the writing process and two technologies of developing vocabulary writing skills through the use of corpora. This is followed by an analysis of the results of applying the technologies.

Key words: corpus-based language learning, vocabulary writing skill.

Аннотация

Статья посвящена вопросам использования лингвистического корпуса для формирования лексических навыков письменной речи студентов старших курсов языкового вуза. В статье предлагается обзор исследований обучения на основе корпуса, анализ целей и задач обучения письменной речи, авторская лингводидактическая модель лексического навыка письменной речи и технологии применения корпуса для формирования лексических навыков письменной речи. Кроме того, описаны и проанализированы результаты пробного обучения.

Ключевые слова: обучение на основе корпуса, лексический навык письменной речи.


Full article (in English) / Полный текст статьи (английский язык):

Download: 
Linguistic corpora as a means of developing vocabulary writing skills

by Elena Badmaeva