Mechanism for Creating the Image of a Country: Year of Culture (based on the analysis of contemporary Internet and mass media information (Russia)
by Anastasia Edelshtein
Lomonosov Moscow State University
Faculty of Foreign Languages and Area Studies
Перекрестный год культуры как механизм формирования имиджа страны (на основе анализа материалов современных российских СМИ и интернет ресурсов)
Эдельштейн Анастасия Борисовна
Московский Государственный Университет им. М. В. Ломоносова
Факультет иностранных языков и регионоведения
Abstract
Year of Culture is an effective mechanism for creating the positive image of a country. Organising various activities in the course of the Year along with spreading relevant information about it are the crucial steps in creating a certain image of the region and transmitting the ideas to the society. The analysis of contemporary Internet and mass media information (Russia) on the UK-Russia Year of Culture (2014) provides the basis for the analysis of the peculiarities of the formation of the image of Great Britain. Britain tried to present itself as a country with sustainable traditions and great potential in the sphere of culture.
Key words: regional studies, UK and Russia, mechanism for creating the image, Year of Culture
Аннотация
Одним из действенных механизмов формирования позитивного имиджа страны в мире является проведение перекрестных годов культуры. Проведение мероприятий в рамках данного события, распространение посвященной ему информации призваны не просто создать определенный образ региона, но и транслировать идеи в общество. В данной статье предпринята попытка проанализировать особенности формирования имиджа Британии в ходе проведения Перекрестного года культуры Великобритании и России 2014. Используя платформу российских СМИ и интернет площадок, Британия заявила о себе, как о стране с устойчивыми традициями в сфере культуры и искусства, обладающей большим потенциалом развития в данных сферах.
Ключевые слова: регионоведение, Россия и Великобритания, способы формирования имиджа страны, Перекрестный год культуры
Full article (in Russian) / Полный текст статьи (русский язык):
Download: Перекрестный год культуры как механизм формирования имиджа страны (на основе анализа материалов современных российских СМИ и интернет ресурсов)
by Anastasia Edelshtein