The topicality of teaching oral and written communication within the course “Preparing & Conducting Business Negotiations” to the Masters of Linguistics

Актуальность обучения студентов-магистров лингвистики основам устной и письменной коммуникации в рамках курса «Подготовка и проведение деловых переговоров»

by Julia Gushchina

Lomonosov Moscow State University
Faculty of Foreign Languages and Area Studies

Гущина Юлия Александровна

МГУ имени М.В. Ломоносова
Факультет иностранных языков и регионоведения

Abstract

The article examines the topicality and expediency of teaching Master-students at linguistic universities/faculties how to prepare for and conduct business negotiations. Oftentimes, this matter is kept in the background, despite the fact that it is one of the most crucial elements in oral activity within the sphere of business communication.

Аннотация

Данная статья посвящена вопросу актуальности и целесообразности обучения студентов-магистров языковых вузов/факультетов подготовке и проведению переговорного процесса. В рамках курса делового английского языка упомянутому аспекту не уделяется достаточного внимания, несмотря на то, что он является одним из первостепенных элементов речевой деятельности в сфере деловой коммуникации.

Key words: teaching Business English, business negotiations, business communication, linguistic university/faculty
Ключевые слова: преподавание делового английского языка, деловые переговоры, деловая коммуникация, языковой вуз/факультет