ICT Integration Into The Teaching Process Of Foreign Languages According The SAMR Model


by Yelena Parshakova

Faculty of Foreign Languages and Area Studies
Lomonosov Moscow State University


yelena.parshakova@gmail.com

Интеграция информационно-коммуникационных технологий в процесс обучения иностранным языкам на примере модели SAMR


Паршакова Елена Игоревна

Факультет иностранных языков и регионоведения
Московский государственный университет имени М.В.Ломоносова


yelena.parshakova@gmail.com

Abstract

The article focuses on the issue of ICT integration in the foreign languages learning process with the SAMR model. The article studies two pedagogical technologies: the taxonomy of Benjamin Bloom’s knowledge levels and the SAMR model. The transition from one model to another is shown, as well as their complementarity. Also the advantages and disadvantages of the SAMR model and the importance of using the model in the educational process planning are shown.

Key words: ICT in education, mobile learning, pedagogical technology, Bloom’s Taxonomy, SAMR

Аннотация

Данная статья посвящена внедрению информационно-коммуникационных технологий в процесс обучения иностранным языкам на примере педагогической модели SAMR. В работе рассмотрены две педагогические технологии: Таксономия уровней познания Бенджамина Блума и модель SAMR, показан переход от одной модели к другой, а также их взаимодополнение. Выявлены преимущества и недостатки модели SAMR, показана важность использования данной модели при планировании образовательного процесса.

Ключевые слова: ИКТ в образовании, мобильные технологии, педагогическая технология, Таксономия Блума, SAMR