Terminological features of the concept OER in Russia and abroad
by Kseniia Aleksandrova
Lomonosov Moscow State University
Faculty of Foreign Languages and Area Studies
Терминологические особенности понятия ООР в России и зарубежом
Александрова Ксения Владимировна
Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова
Факультет иностранных языков и регионоведения
Abstract
This article compares eight definitions of OER (Open Educational Resources), taken from European and Russian literature sources. The analysis of the definitions makes it possible to deduce the seven components that the definition of the OER must contain. Based on the proposed components the author gives a more precise definition of the concept of OER.
Key words: digital technologies for teaching foreign languages, e-learning, open education resources (OER), open education
Аннотация
В данной статье приводится сравнительный анализ восьми определений понятия ООР (Открытые Образовательные Ресурсы) или OER (Open Educational Resources), взятые из зарубежной и отечественной литературы. Проведенный анализ определений позволит вывести семь составляющих, которые должны содержаться в определении ООР. На основании предложенных составляющих дается уточненное определение понятию ООР.
Ключевые слова: цифровые технологии обучении иностранных языков, электронное образование, открытые образовательные ресурсы (ООР), открытое образование
Full article (in Russian) / Полный текст статьи (русский язык):
Download: Терминологические особенности понятия ООР в России и зарубежом
by Kseniia Aleksandrova