Teaching the english language to dyslexic students in public schools

Преподавание английского языка в общеобразовательных школах для учеников с дислексией


by Lyubov Bolotskikh

Болотских Любовь Михайловна

Moscow Region State University
Faculty of Linguistics

Московский государственный областной университет
Лингвистический факультет


Abstract

the article is devoted to the analysis of foreign language learning disability – dyslexia. The article covers the neurobiological root of the issue. Particular interest dwells upon the description of the influence of dyslexia on the process of learning specific language processes. Methodological recommendations for minimization of students’ learning difficulties, such as dyslexia, in teaching have been included.

Key words: dyslexia; foreign language; the English language; public school; teaching foreign languages.


Аннотация

Статья посвящена анализу нарушения процесса изучения иностранного языка – дислексии. В статье рассматриваются нейробиологическое происхождение проблемы. Особое внимание уделено описанию влияния дислексии на изучение отдельных видов речевой деятельности. Предложены методические рекомендации для минимизации трудностей в обучении школьников с дефектом “дислексия”.

Ключевые слова: дислексия; иностранный язык; английский язык; общеобразовательная школа; преподавание иностранных языков


Full article (in Russian) / Полный текст статьи (русский язык):

Download: Преподавание английского языка в общеобразовательных школах для учеников с дислексией
by Lyubov Bolotskikh