Creating a language learning environment at the preschool stage of learning English as a pedagogical condition for the formation of second language communicative competence
Создание искусственной языковой среды на дошкольном этапе изучения английского языка как педагогическое условие формирования иноязычной коммуникативной компетенции
by Anna Nikitenko
Никитенко Анна Андреевна
Chelyabinsk State University
Faculty of Linguistics and Translation
Челябинский государственный университет
Факультет лингвистики и перевода
Abstract
This article is devoted to the study of the ESL (English as a second language) language learning environment as a pedagogical condition for the formation of second language communicative competence in pre-school education. The paper considers the concept of the second language communicative competence of a preschooler. The article presents the differences between language acquisition and language learning, as well as an analysis of the components of second language learning environment such as spacial-objective, technological and social.
Key words: language learning environment, second language communicative competence, components of language learning environment, pre-school period
Аннотация
Данная статья посвящена исследованию искусственной языковой среды как педагогического условия формирования иноязычной коммуникативной компетенции на Этапе дошкольного образования. В работе рассмотрено понятие иноязычной коммуникативной компетенции дошкольника. В статье рассматриваются различия между изучением иностранного языка в естественной и искусственной языковой среде, а также изложен анализ трех компонентов искусственной языковой среды: пространственно-предметного, технологического и социального.
Ключевые слова: искусственная языковая среда, иноязычная коммуникативная компетенция, компоненты искусственной языковой среды, дошкольный период
Full article (in Russian) / Полный текст статьи (русский язык):
Download: Создание искусственной языковой среды на дошкольном этапе изучения английского языка как педагогическое условие формирования иноязычной коммуникативной компетенции
by Anna Nikitenko