Teaching Note-taking of French Oral Texts: a Modular System of Exercises
By Alexander Perepechenov
Lomonosov Moscow State University
Faculty of Foreign Languages and Area Studies
Обучение конспектированию устного текста на французском языке: модульная система упражнений
Александр Владимирович Перепеченов
Московский государственный университет
им М. В. Ломоносова
Факультет иностранных языков и регионоведения
Abstract
The present article examines the ways of teaching a selection of oral note-taking methods applied in “Modular System of Exercises: Developing a Rational Oral Note-taking Technique (French as a Foreign Language, B2+)”. The article describes the theoretical and experimental bases of the modular system of exercises, presents its features and structure. The ways of teaching efficient oral note-taking methods are illustrated on particular exercises.
Key words: note-taking, mediation, rational note-taking technique, modular approach to teaching.
Аннотация
В статье рассматриваются способы обучения некоторым приемам конспектирования устного текста из разработанной «Модульной системы упражнений по обучению рациональному конспектированию устных текстов (французский язык, уровень B2+)». Описаны теоретическая и экспериментальная основы модульной системы упражнений, кратко представлены ее особенности и структура. Способы обучения эффективным приемам конспектирования устного текста проиллюстрированы на материале конкретных упражнений.
Ключевые слова: конспектирование, медиация (посредничество), техника рационального конспектирования, модульный подход к обучению.
Full article (in Russian) / Полный текст статьи (русский язык):
Download:
Teaching Note-taking of French Oral Texts: a Modular System of Exercises
by Alexander Perepechenov