World history: approaches to teaching the subject
in Russia and in Great Britain


by Nataliya Shershova

Lomonosov Moscow State University

Faculty of foreign languages and area studies


Nataliya.eng@yandex.ru

Взгляд на всемирную историю: подходы к преподаванию в России и Великобритании


Шершова Наталия Павловна

МГУ имени М.В. Ломоносова

Факультет иностранных языков и регионоведения


Nataliya.eng@yandex.ru

Abstract

The differences in the world view of the representatives of various cultures manifest themselves in the perception of world history. The foundations of the way one sees the history of the world are laid at school; that is why the analysis of the peculiarities of the teaching methods applied to this school discipline in Russia and Great Britain and their influence on the perception of the world history holds a key to elimination of misunderstanding and enmity between different nationalities.

Key words: world view, world history, school, teaching methods, school discipline

Аннотация

Различия в мировоззрении представителей разных культур проявляются в восприятии мировой истории. Основы исторической картины мира закладываются еще в школе, поэтому анализ особенностей преподавания всемирной истории в России и Великобритании и их влияния на видение этой картины является ключом к преодолению непонимания и враждебности между людьми различных национальностей.

Ключевые слова: картина мира, мировая история, школа, подходы к преподаванию, учебная дисциплина


Full article (in Russian) / Полный текст статьи (русский язык):

Download: Взгляд на всемирную историю: подходы к преподаванию
в России и Великобритании

by Nataliya Shershova