Cognitive Strategies in Teaching the Analysis of Foreign Language Texts
by Anna Kovrigina
Lomonosov Moscow State University
Faculty of Foreign Languages and Area Studies
Когнитивные стратегии при обучении реферированию текстов на иностранном языке
Ковригина Анна Ивановна
Московский Государственный Университет им. М. В. Ломоносова
Факультет иностранных языков и регионоведения
Abstract
The present paper is meant to focus the attention on the development of higher-order cognitive skills that are highly demanded by labour markets in Russia and other countries, in the context of teaching foreign language to university students. In this article we deal with mass media text analysis in an attempt to provide teachers with some advice if they seek to develop students’ higher order cognitive strategies.
Key words: foreign language teaching at the university level, higher order thinking skills, cognitive strategies, text analysis
Аннотация
Статья посвящена проблеме развития когнитивных навыков высокого порядка у студентов вузов, что обусловлено требованиями современного информационного общества, а также рынка труда в России и за рубежом, в контексте изучения иностранного языка. На примере работы с публицистическими текстами на иностранном языке показаны варианты схем развития высокоуровневых когнитивных стратегий учеников под руководством преподавателя.
Ключевые слова: преподавание иностранных языков в вузе, когнитивные навыки высокого порядка, когнитивные стратегии, анализ текста
Full article (in Russian) / Полный текст статьи (русский язык):
Download: Когнитивные стратегии при обучении реферированию текстов на иностранном языке
by Anna Kovrigina