Usage of video blogs in teaching of the German language as a foreign language

Интеграция видеоблогов в процесс обучения немецкому языку как иностранному

by Ariadna Anashkina

Lomonosov Moscow State University
Faculty of Foreign Languages and Area Studies

Анашкина Ариадна Валерьевна

МГУ имени М.В. Ломоносова
Факультет иностранных языков и регионоведения

Abstract

Using of video blogs is a promising tool in the teaching of the German language as a foreign language. Studying video blogs created by native speakers and doing exercises aimed at improving listening skills is a good way for students to develop listening and reading skills. Students also get a better understanding of the software usage when studying video blogs. The article explains the way the slang lexical units are implemented in the Youtube video blogs. It also describes basic exercises that ensure the successful implementation of video blogs in language learning.

Аннотация

Использование видеоблогов в рамках учебного процесса является перспективным направлением в преподавании немецкого языка как иностранного. Занимаясь изучением видео, созданных непосредственно носителями языка, и выполняя направленные на контроль понимания аудиотекста задания, обучающиеся оптимизируют комплекс навыков: аудирование, говорение, а также навык по работе с программным обеспечением. В данной статье приводятся примеры тенденций употребления в видеоблогах Youtube языковых единиц молодёжного языка, а также основных упражнений, обеспечивающих успешное внедрение видеоблогов в учебный процесс.

Key words: video blogs, video content, blogger, mass media, new media, speaking, youth language
Ключевые слова: видеоблог, видеоконтент, блогер, СМИ, новые медиа, устная речь, молодёжный язык

Full article (in Russian) / Полный текст статьи (русский язык):

Download: Интеграция видеоблогов в процесс обучения немецкому языку как иностранному
by Ariadna Anashkina